تحلیل و تفسیر

تحلیل یک نگاه

تحلیل و تفسیر

تحلیل یک نگاه

روسیه ضربه ای شدید با پوتین به اروپا. و جهان کوبید

امروز روزی با ماندگاری عمیق در آینده ی جهان خواهد بود.

 صلح جهانی تا صبح امروز با کمک و احیای یکی پس از دیگری آنها که زنده ماندنِ این محصولِ هفتاد ساله ی زاده شده پس از جنگ دوم جهانی را با نگرانی دنبال میکردند و زنده ماندنش را با آرامش و امنیت کشورهایشان گره زده شده میدانستند با همه ی تلاشها پس از حمله  همه جانبه ی روسیه به اوکراین آخرین نفسهای خود را که از روزهای قبل به شماره افتاده بود ،در مقابل فشار مرگ کشید و با زندگی. وداع و چشمهای خود را برای آخفبف 444444فف4فف4 4444فق..رین بار بست.

شوک ناشی از فقدان این عضوِ قدرتمند و عالی ترین حامی آرامش و اقتصاد چنان دنیا را شگفت زده نموده که گویی هیچیک از کشورها در حال حاضر ! توضیحی بر اینکه چگونه باید اوضاع را در زمان نبود این نقطه ی پرگارِ هرآنچه بود اداره نمود نداشته و به این زودی نیز نخواهند داشت.


امروز دنیا با این علامت سوال که پس از این چه خواهد شد و به کدام سو خواهیم رفت. روبروست.

عملا با ضربه ای شدید که روسیه با پوتین بر پیکر بی رمق صلحی که پس از جنگ دوم جهانی بوسیله ی سازمانی که از بهم پیوستن ملل جهان حال یکی کمتر یکی بیشتر و با همه ضعفها و نقصها قصد داشت به سمت نهادینه شدن گام بردارد زاده شده و در سایه و به بهانه ی او انچه جهان تا دیروز داشت بدست اورد ، کارِ صلحی که تا اخرین روزهای عمرِ خود نیز فرازونشیبهای فراوانی را تجربه کرده بود و تا اینجا مقاومت نموده بود ساخت.

از فردا صلح دیگر به معنای گذشته ی خود باز نخواهد گشت.مگر یکی از طرفین یا اعتقاداتش از بین رفته و قلع و قمع شود 

نگرانی روسیه از پیشرفت نابخردانه ی ناتو که مبارزه با شوروی و بلوک شرق دلیل بوجود امدنش بود اما پس از سقوط شوروی و بلوک شرق نیز همچنان به حیاط خود ادامه و هرروز به مرزهای کشوری که باهمه ی پاره پاره شدنش همچنان قدرتی هسته ای در سطح ایالات متحده را در خود حفظ کرد نزدیک و نزدیکتر شده و با گسترش خود به سمت مرزهای روسیه این میراث دارِ اتحاد جماهیر متلاشی شده ی شوروی که هرچه باشد برادرِ بزرگتر بودن از حیاطی ترین نقاط غرور و اتکا به نفس خود برمی شمرده  را هر روز با تهدیدی تازه و چالشی نگران کننده مواجه نمود تا اینکه به واکنش نشان دادنش مجبور ساخت و صلح جهانی را صبح امروز از پا انداخته و به مرگی دردناک هدایتش نمود.

جهان در بهت و حیرتی ست که واکنش بعدش هرچند روی کاغذ و اوراق درسی مشخص اما در واقعیت ٌ این تاریخ است که به کتابهای درسی خواهد آموخت.

همه در غم این فقدان ٌ در سکوتیم و منتظر

بیک زاده

علی

نظرات 3 + ارسال نظر
یلدا جمعه 6 اسفند 1400 ساعت 11:47 https://ruzegar.com/

عالی و مفید بود مطالبتون

متشکرم از حسن انتخابتون

سلام جمعه 6 اسفند 1400 ساعت 08:45

حیات نه حیاط
اولی له معنای زندگی
دومی به معنای یک محیط باز در خانه اس

دوست من ااین متن صوتی نوشته میشه. اما ممنونم از توجه تون

سلام
همه می دانیم که آمریکا و روسیه هیچوقت با هم نجنگیدند! و الان هم اعلان جنگ به هم نمی دهند چون واقعاً دنیا صحنهٔ یک جنگ تمام عیار می شود.
من آلمان نازی رو تأیید نمی کنم ولی بهتر بود که آمریکا، آلمان رو ویران نمی کرد.
اشارهٔ خوب و جالبی کردی به هفتاد سال پیش!

من هم از تو متشکرم اشکان جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد