تحلیل و تفسیر

تحلیل یک نگاه

تحلیل و تفسیر

تحلیل یک نگاه

خداحافظ ای برجسته ترین چهره ی علمی حال حاضر جهان((دکتر فیروز نادری))

یا من به چینهای پنهان شده در زیر لبخند مهربلن و دلنشینت دقت نکرده بودم یا لبخندت آنقدر واقعی و عمیق بود که بر چین و شکنی که گذر زمان بر هر یاخته و بافتی به اجبار تحمیل میکند چنان نقش زیبایی می آفرید که بیننده را از آنچه که یک مخاطب از نگاه کردن انتظار دارد متنعم میساخت که نیازی به کنکاش و دیدن جزییات بیشتر حس نمیشد و بنابراین خورشید پرحرارت درون تابناکت بیش از آنچه که سیارک های پیرامون و در گردشت نیاز دارند نور و گرما می ساخت که هنوز در هیچ یک از کرات پیرامونت.خورشید نوردی کشف نشده بود تا توان و تکنولوژی سفر و رسیدن به جزییات و وزن و جاذبه ی. شخصیت عظیم و ستاره گونه ات را توان تدارک داشته باشد تا شاید خبری از جزییات  سیمای دوستداشتنیت را به دیگر باشندگان دور و نزدیکت مخابره میکرد به این طمع که کهکشان راه بی شیر شده ی امروز را شاهد نبودیم و سیاهچاله ی بی رحم و تاریک میانمان هنوز مجبور به کرنش و همزیستی به احترام پسرگاوچران بی باک عالمهای دور و نزدیک ، مردی که همیشه میشد در کشاکش نیروهای خیروشر موجود زندگی با اطمینان خبرش را از سنگ زیرین آسیاب گرفت بدون آنکه رنج فراوان تحمل ، خدشه ای بر خورشید روی روشنش که همچنان و در همه حال مبنای محاسبه ی روز وشام و ماه و سال هرآنچه توفیق حضور و فیض همجواری با سامانه ی مبارکش را یافته بود را ذره ای. توان در سایه بردنش را یافته باشد.

خورشیدی که به یکباره و بسیار غیرمنتظره از منظومه ای که از او نور میگرفت و اما به. طرزی شگفت آور از توجه به اهمیت حضور پرمهر و نوازشگرش غافل و بسیار دوراز رفتاری که بتوان شکرگزارانه اش خواند هرازگاهی نگاهی به سمتی که روشنشان میکرد می انداختند خسته و دلشکسته از تاریکیهایی که روشن نشد از میان پرید و در خود ریخت تا بمحض لحظه ی همجوشی تو و من و همگی مان که بلطف خودش دانستیم همگی از یک عنصریم پهنه ی گیتی را به ابرنواختری. که حاصل تمام در خود ریختنش بود. برای همیشه از تاریکی بزداید.

غمگینم امروز و امشب دکتر..

دلم دوست دارد به اندازه ای که میبایست در شان و جایگاه تو دلها تنگ میشدند یک تنه دق میکرد اما خوورشید مهربان. چه کنم که فقط یک تکه سنگم..بی نور " بی وزن " و ویلان و سیلان به لطف جاذبه ات که اینک دگر آن نیز نیست.

غمگینم که بگویم دکتر(( فیروز نادری )) برجسته ترین نام ایرانی. در سازمان فضایی ایالات متحده که در ِِِِِدوران فعالیت خوددر این سازمان بلطف ماموریتهای موفق مراتب علمی متعدد و عناوین فراوانی در ستایش توان علمی و مدیریتی خود کسب کرده و به تنهایی مسئول جابجایی بسیار زیاد کفه ترازوی شناخت مردم دنیا از ایران و استعدادهای سرشارش به نفع کشور و میهنمان بود برای همیشه به اکتشاف دنیایی رفت بی شک آنجا نیز خود و توان بالای داناییش را به اثبات خواهد رساند.

روانش شاد

روحش در میان ما زنده

و راهش الگوی فرزندان این خاک برای همیشه باد

در جایی خواندم دکتر نادری میلیاردها سال به دور خورشید در گردش خواهد بود.

آزی اگز درختی پس از ما از ما یادآور ما و خاطراتمان باشد ارزشی بس بزرگ است چه باید گفت با چه کلامی از او که دست ساخته های بشری که به مدیریت و برنامه ای که او هدایتش کرد هم اکنون در حال عبور از مرزهای منظومه شمسی و ورود به فضای بین ستاره ای بعنوان اولین سفیران رهسپار از زمین به سمت فضای لایتناهی به امید آنکه اگر در این دریای بیکران مثل مایی یافتند سلام ماان را به رسم نادری به أنها برسانند.

دکتر از تو به سبب تمام تلاشهایت در جهت پربار کردن نام ایران در جهان و کارهای درخشانی که به توسعه علمی که به ان مشغول بودی منجرشد متشکریم

ما را برای همیشه قدردان و دوستدار خود بدان....

لطفا به مادرم سلام من را برسان 

دلم برایتان تنگ خواهد شد تا روزی که به شما خواهم پیوست دوستتان خواهم داشت

علی