تحلیل و تفسیر

تحلیل یک نگاه

تحلیل و تفسیر

تحلیل یک نگاه

سراجام سهام عدالت

در گیرودار ثبت شماره شبا که اینروزها به یکی از دغدغه های مردم تبدیل و گروهی که دارند با شک  و شبهه اقدام به انجام دستور دولت مبنی بر ثبت شماره شبا در حالیکه عنوان میکنند که امیدی به سرانجام رسیدن ان ندازند کرده و گروهی هم به کل با تصور اینکه اینکارها وقت تلف کردن است اصلا از  انجام ان خودداری میکنند

اما در این میان گروهی نیز هستند که شاید اگر ثبت بودند حرف امروزشان یکی مثل همین هاست که گفتم اما از این جهت که ثبت نام نیستند احساس تبعیض می کنند.واز مراجعاتشان به کافی نت ها و گرفتن سراغ اینکه ایا ثبت نام انجام میشود یا خیر مشخص استکه می بایست دولت فکری در این مورد یعنی تعداد خانوارهای جامانده از ثبت نام در سایت سهام عدالت  کند.

تا امروز که در چند بخش اول مراجعه و گرفتن صورتحساب سهام و حالاهم ثبت شماره حساب شبا(شناسه بانکی) و سه هفته بعد هم مراجعه برای گرفتن تاییدیه شماره حساب شبایشان ،مردم مجبور به هزینه مبالغی در این زمینه اند شده اند که در هر مرحله از به اعضای هرنفر ۱۰۰۰ تومان تا سه ، و تا پنج هزارتومان هم به گوش رسیده  ..اما اینکه سازوکار پرداخت ان به چه شکل خواهد بود و ایا اصلا به زودی قرار است چیزی پرداخت شود یاخیر.

عده ای از کسانیکه نیازشان از چهره های با سیلی سرخ شده شان مشخص است گمان میکنند بلافاصله پس از ثبت حسابشان دارای نقدینگی خواهد شد . و حتی گروهی به کافی نتها و محلهایی که ثبت نام می کنند فشارهای مانند فشار به مامور دولت میاورند که چه شد؟ ما ثبت نام کردیم پس کی سود پرداخت خواهد شد و از انجا که دولت هیچ بیانیه و ابلاغی در این زمینه صادر نمی کند همه به نوعی گیج و گنگند.

در هر صورت خبرهایی تایید نشده از پرداخت سود سهام عدالت تا پایان تابستان و همچنین اعلام پذیرش جامانده ها از ثیت نام پس از تکمیل ثبت نام شده ها به گوش می رسد اما هیچ کدام تا وقتیکه دولت تاییدی نکرده و ابلاغی نفرستاده حدس است و گمان.

نتیجه :

براحتی وقتی بین این چرخه باشی (مثل ما که در کافی نت مشغولیم) میتوان به نیاز بالای مردم امروز مملکتمان پی برد . نیازی که گاه بسیار دلسوزانه و دلشکننده است.

امیدوارم تا هرچه زودتر دولت با خبری ، اعلانی ...به این سردرگم یها پایانی بخشد.

مردم ایران بزرگ باید با سعی و تلاش بیشتر و دست اندرکارلن نیز با حمایتهای بیشتر به رفاه ملت کمک کنند.

ضمنا طبق اعلام رسانه ی عمومی پایان این هفته یعنی حدودا بیست و ششم پایان مهلت ثبت شماره شبای بانکی برای کسانیست که قبلا ثبت نام بوده اند .

به امید رفاه همراه با صلح برای تمام جهان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد