تحلیل و تفسیر

تحلیل یک نگاه

تحلیل و تفسیر

تحلیل یک نگاه

ادامه بازتاب اظهارات وزیر دفاع در رسانه های سوریه

دمشق - ایرنا - اظهارات حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که اوایل هفته جاری در مصاحبه با شبکه المنار لبنان درباره نقش ترکیه، عربستان و قطر در بحران سوریه در سطح گسترده ای در محافل خبری برخی کشورهای منطقه بازخورد داشته است همچنان بازتاب آن در رسانه های سوری ادامه دارد.به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز چهارشنبه به نقل از وزیر دفاع ایران نوشت: هرگونه ورود نظامی ترکیه به خاک سوریه، تجاوزی در راستای خدمت به گروه های تروریستی به شمار می رود.
سانا افزود: وزیر دفاع ایران در این مصاحبه به نقش عربستان، قطر و دیگر کشورهای عربی و ترکیه در پشتیبانی و حمایت از گروه های تروریستی و تلاش برای مسلح کردن آن ها به منظور سرنگونی حکومت سوریه اشاره کرد.
پایگاه خبری سوریه 'الان' نیز به نقل از سردار دهقان نوشت : ترکیه از سال 2011 و از ابتدای بحران سوریه اقدام به مسلح کردن تروریست ها و اعزام آن ها به داخل خاک سوریه کرد.
روزنامه الثوره نیز به سخنان وزیر دفاع درباره حمایت ترکیه، عربستان و قطر از تروریسم در سوریه اشاره کرد و نسبت به بازگشت خطر تروریسم به سوی این کشورها هشدار دارد.
پایگاه خبری سوریه الحدث سخنان حسین دهقان در پاسخ به محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان را برجسته تر از دیگر بخش های این مصاحبه منتشر کرد.
الحدث به نقل از وزیر دفاع کشورمان نوشت: سعودی ها گمان می کنند می توانند کاری انجام دهند ولی من به آن ها توصیه می کنم به حماقت دست نزنند و اگر چنین کاری کنند درعربستان جای امنی غیر از مکه و مدینه باقی نخواهد ماند.
پایگاه وزارت دفاع سوریه نیز درخلاصه اخبار صبحگاهی خود نوشت : پاسخ وزیر دفاع ایران به محمد بن سلمان؛ اگر عربستان حماقت کند جای امنی غیر از مکه و مدینه در عربستان باقی نمی ماند.
سازمان مرکزی رادیو و تلویزیون سوریه نیز همین بخش از سخنان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران را منتشر کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد