تحلیل و تفسیر

تحلیل یک نگاه

تحلیل و تفسیر

تحلیل یک نگاه

چگونه است که داعش در ضعیف ترین زمان حیاتش قدرت حمله به بزرگترین دشمنش را پیدا میکند

سالهاست که از اولین لحظات ظهور داعش نام ایران نیز در مقابله با ان  بر تلکس خبرگزاریها و زبانهاست. از که مثال بیاوریم بهتر از ترامپ که با همه ی دشمنیش با ایران از زمان جنگهای انتخاباتیش ازین ناراحت بود که چرا ایران باید در صف اول مقابله با بزرگترین تهدید جهان باشد.

سالهای تلخ تشکیل این به اصطلاح دولت ، لحظه ای نبود که در کنار ملت و دولت عراق نباشیم.

Image result for ‫وزیر دفاع عربستان‬‎

از ابتدای به وجود امدنش ارزوی برافراشتن پرچم سیاه و ننگینش را در تهران شعار میداد و می دهد.

گروهی که در عصر  انسانیت همه می دانیم ضدیتش با مذهب شیعه و  رسم مسلمانیش را و چه تلخ که در همین اطراف هم می دانیم و میبینیم داعیه داران اسلام سنتی را که با حمایتهای معنوی و محکومیتهای عینی شان نمی شد و نمیشود با اطمینان گفت بالاخره که اینان به کدام قبله نماز می خوانند. از کشتار انسانهای بیگناه تبری می جویند یا در فتواهایشان کشتن انسان را به جرم مذهبش میدهند.

اما امروز دیگر وقت سکوت نیست. اگر اتفاق تهران و حمله تروریستی به مجلس و حرم دو سال پیش افتاده بود براحتی می شد گفت که هم انگیزه و هم قدرتش را داشت...اما امروز که در عراق کل به اصطلاح سرزمینش به چند کیلومترمربع هم نمیرسد و هزاران قوای خود را در درگیریها از دست داده آیا براستی می توان پذیرفت که بدون حمایت ، انهم از نوع خاصش میتوانست دست به چنین کاری بزند.

چند هفته ی پیش وزیر دفاع جوان سعودی این جمله که ((باید درگیری را به داخل مرزهای ایران کشید)) و چند روز پیش هم در سفر ترامپ به عربستان و آن به اصطلاح ناتوی ناقص ساختنش علیه ایران و سپس اتفاق روز گذشته ی قطر و عربستان ، با اینکه ایران خواستار حل مسالمت امیزو از طریق گفتگویشان شد اما ...همه و همه  نشان و حکایت ازین دارد که ناانسانهایی که حادثه ی امروز تهران را رقم زدند نه می توانستند و نه می شد که از زیر رصد چشمهای تیزبین اطلاعات قدرتمند ایران براحتی بگذرند, , 

دستی درکار افتاد  تا امروز مردم گشور عزیزم متفاوت از دیروز و شاید با ترس باشد هرچند به این فکر نکردند که این مردم چه رنجها که ازین دست از سر نگذرانده اند.

نباید بی گدار به اب زد اما باید هوشمندانه تمام تکه ها را کنار هم گذاشت.

ما ملت صلحیم ..ملتی که برای بدست آوردن صلح از جنگ هم نهراسیده ایم.

باید هوشیار بود. 

باید فکر کرد. عمیق و آرام و مقتدر

باید فکر کرد

به امید صلح برای تمام جهان


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد