تحلیل و تفسیر

تحلیل یک نگاه

تحلیل و تفسیر

تحلیل یک نگاه

بازتاب گسترده اظهارات سرلشکر باقری درباره امنیت مرزهای شرقی در رسانه های پاکستان

اسلام آباد - ایرنا - اظهارات روز گذشته رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران درخصوص ضرورت توجه بیشتر مسئولان و دستگاه های ذیربط پاکستان به موضوع امنیت در مرزهای دو کشور، بازتاب بسیار گسترده در رسانه های پاکستان داشت و تیتر یک یا خبر صفحه یک تمام روزنامه های امروز این کشور بود.  به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری روز گذشته در آیین جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین بخشی از سخنرانی خود، به موضوع امنیت مرزهای شرقی کشور با پاکستان اشاره کرد و گفت: با کمال تاسف مناطق همجوار مرزهای شرقی در ایران و خاک پاکستان به مامن و محل آموزش و آمادگی و تجهیز تروریست های جیره خوار عربستان و مورد تایید آمریکا تبدیل شده است.
عضو شورای عالی امنیت ملی، با بیان اینکه ما نسبت به مسئولان پاکستان و علاقه وافر ملت شریف این کشور به انقلاب اسلامی، امام و امت و مقام معظم رهبری واقف هستیم، گفت: ادامه این وضع درمرزهای مشترک، برای ما قابل تحمل نیست و انتظار داریم مقامات پاکستان مسئولیت پذیری و کنترل مرزها و دستگیری و تحویل تروریست ها را انجام داده و پایگاه های آن ها را در آن کشور تعطیل کنند.
وی اضافه کرد در صورت ادامه تعرضات، مامن و مخفیگاه تروریست ها در هر کجا با ضربات ما مواجه خواهد شد.
رسانه های پاکستان در ادامه خبرهای خود درخصوص اظهارات سردار باقری، سابقه ای از حادثه تروریستی حدود دوهفته پیش در مرز ایران و پاکستان که منجر به شهادت تعدادی از مرزبانان کشورمان شد، آورده و به سفر هفته گذشته وزیر امور خارجه ایران در راس یک هیات عالی رتبه نظامی-سیاسی-انتظامی-امنیتی به اسلام آباد برای پیگیری این حادثه تروریستی نیز اشاره کرده اند.
برخی رسانه های پاکستان همچنین نوشتند: در سال 2014 ایران هشدار داده بود که برای آزاد کردن پنج مرزبان ربوده شده خود دست به عملیات در داخل خاک پاکستان خواهد زد. در آن زمان، پاکستان اعلام کرد که چنین اقدامی از سوی ایران، نقض قوانین بین المللی خواهد بود.
سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر این کشور در امور خارجی عصر روز گذشته در حاشیه سمیناری با عنوان گرامیداشت سالروز روابط پاکستان و قرقیزستان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر سردار باقری گفت: از ایران خواسته ایم که اطلاعاتی را در خصوص تروریست ها در اختیار پاکستان قرار دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد